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10.10.28-29 ad:tech Tokyo 2010@ザ・プリンスパークタワー東京









デジタルマーケティングの国際カンファレンス「ad:tech Tokyo 2010」に参加させてもらいました。チケットを用意して頂いたMicrosoft Advertising チェンさん、どうもありがとうございす。

I was allowed to participate in an international conference「ad:tech Tokyo 2010」on digital marketing as a Microsoft MSP.Thank you for the ticket.  Ms. Cheng of Microsoft Advertising.

ad:tech Tokyo will bring together marketers, agencies, publishers, technology innovators, and media & business leaders in a networking and educational setting unlike any other. Rub shoulders with the industry's best, see what's coming next and help support and give back to the growing interactive marketing industry.



■10月28日
・09:30-10:30   KEYNOTE PRESENTATION:   
新しいグローバル・マーケティング戦略の実践について。いま何を学ぶべきなのか?  About the practice of a new global marketing strategy. What should I learn now? 

The marketing is moving at lightning speed, what elements are important for marketers to adjust the business model to these changes?
If marketers cannot move forward themselves in this digital world, they will not be able to contribute to neither consumers nor organization. Marketers should gain, cultivate and refine own skills and knowledge including flexibility, scalability, speed, consumer behaviors, advert communication strategy, the latest media information and technology in order to build the brand.
Mr. Chow's experience offers a unique prospectiveness on a global marketing strategy which you can take away and translate into the practice.

Speaker:Marvin Chow
Marketing Director Asia Pacific
Google Inc,



 Interviewer:Susan MacDermid
 senior vice president, digital marketing sector, dmg :: events



・世界のデジタル広告市場は5000億ドルに
 A digital, advertising market in the world is scheduled to become 500 billion dollars.

・「テクノロジー」「収益性」「社会」の3つが起爆剤に
 "Technology", "Profitability", and "Society" become primings.

クラウドコンピューティングこそが新たなインターネットを生み、すべてのデータ、コンテンツ、情報はクラウドに保存されるようになる。新しいサービスはクラウドから生まれてくる」
「PCの8倍のスピードで普及が進んでいる」というモバイルWebとクラウドの組み合わせがカギを握る。たとえば、商品の写真を撮ってすぐに検索してネットで買えるようになればQRコードは要らなくなる。
「もっとも重要なのは人々に愛されるブランドになれるかどうかだ」と指摘。

・マーケティングとエンターテインメントの区別がなくなる
The distinction between marketing and the entertainment is lost.

ブランドは「企業が広告するもの」から「消費者がエンターテインメントするもの」へと変化し、それによって企業と消費者との間にポジティブなエンゲージメントを構築することがマーケティングの中心になる。

以上、間に合わなかったのでまとめてみましたが、1番興味を持ったのは、Preziというオンラインのプレゼンテーション作成サービス。ダイナミックかつシンプルに作り上げた資料は、とても格好良かったので是非みてください。
当日資料 Material of that day

It is presentation making service of online named Prezi that was interested.
The material made up dynamically and simply is very cool.
Material of that day


・11:30- Lunch



・12:40 - 1:30 Brand Marketing
消費者を取り巻く環境変化に即したデジタル戦略の役割とは 
 The Role of a Digital Strategy Today's Consumer Driven Environment

Digital connects people. Digital connects media. Digital connects figures.
In today's consumer driven environment, marketing communication strategies must have digital at the "center".
This does not mean Web-centrism, but that a new integrated marketing generation has begun.
The session will discuss the future integrated marketing together with leading top brand marketers.





















・リアルの重要性、デジタルと共にデータから生活者の気持ちをどう捉えるか?
Real is important. How are dweller's feelings caught from data with digital?

・テイスティングの量で実値に近づけるため、PDCAを早く回すことが必要。
It is necessary to turn PDCA early to bring it close to a real value by the amount of the tasting. 



The Wilderness Downtown
ユーザが好きな場所の住所を入力すると(日本の住所の場合、ストリートビューが提供されている地域でもうまく行くところと行かないところがあります)Google Maps APIを使ってその場所のストリートビューの写真を利用し、HTML5 Audioで奏でられる音楽に同期して、ブラウザウィンドウが動き、HTML5 Canvas 3Dエンジンによって描画された鳥の群れが舞います。ストリートビューの写真はCanvasのブレンド機能で色彩が変えられ、動的に樹のオブジェクトが合成されます。さらに途中に登場するメッセージボードではキーボードのインタラクションを利用して、SVGのパスを生成し、文字や絵を作り出しています。これらすべてが非常にセンスよくうまくまとめられ、1本のMVとして成立しています。

以下が動画




・13:35 - 14:25pm   Social Marketing:
ソーシャルメディア戦略の長期的視点・短期的視点
Developing Long & Short Term Social Media Strategies

Social Media is booming worldwide and Japan is no exception. New technologies like Twitter coming in, Video services like YouTube, Nico-Nico Douga, and Ustream is expanding, Facebook and mixi are establishing Social Graph Marketing infrastructure, and Social Games are exploding on Yahoo!, MobageTown and GREE. Management and marketers need to incorporate this change because the relationship with consumers will undergo a dramatic change over these several years. In this session, we will have four industry gurus discuss on how to define your company’s marketing strategies in the long term and what you should accomplish in the short term.

Key Takeaways:
・Learn how to define your company’s long term and short term social media strategy
・Global cases that have been implemented and their effectiveness
・Specific Japanese cases and how they are evolving

Panelist&Moderator

Paul Gunning

Chief Executive Officer,
Tribal DDB Worldwide

Andrea Harrison

Vice President, National Social Influence Marketing Lead, Razorfish

Takeshi Natsuno

Director, DWANGO Co., Ltd.

Hiroto Ebata

Director, i Marketing, Marketing&New Business, Coca-Cola(Japan) Company, Limited
1.Social Customer Relationshio Management
2.Global Asset Management&Publishing
3.Measurement&Attribution
に対する レイザーフィッシュ Vice President アンドレアの見解

・14:30- Microsoft Advertising Opens Experience Center!

It will share Microsoft Advertising's advanced products and services. And Microsoft specialists will contribute case studies and demonstrations of rich media advert, Microsoft media network and Bing's latest information.
・Kinect™
・Windows Live Messenger 2011
・Microsoft Office Web Apps
・Internet Explorer 9
・Rich Media Demo


Kinect is very cool!
It moves recognizing the joint of the whole body.
and recognizes it up to the depth of the back and forth.





・15:50-16:40 ADK × ADK interactive セミナー
Are You Ready for Social Media Marketing Era?
「企業のFacebook活用メリットは?」

 
・Others




■10/29
・10:00 -11:00     KEYNOTE PRESENTATION:
アドバタイジング・レボリューション:消費者動向の変革が広告業界の未来を創る
The Advertising Revolution: How consumer evolution is shaping our industry's future

The media and advertising universe is in the process of a dramatic transformation. Carolyn Everson leads this inspirational session discovering a new era of media, where consumers are shaping the future of advertising. Learn about the key trends and insights that are emerging from recent research as well as from industry experts who will be sharing their views on industry trends through a thrilling panel discussion covering the evolution of the consumer and what the implications are for marketers and creatives.

Speaker&Panelist
 Corporate Vice President, Global Advertising Sales and Trade Marketing,
Microsoft

Innovation and Design Anthropologist



Vice President Marketing - NEA,
Unilever Japan Customer Marketing K.K.


Director, i Marketing, Marketing&New Business,
Coca-Cola(Japan) Company, Limited





Eversonさんは広告において重要なのは、コンテンツ、クリエイティビティ、ユーザーインターフェースの3点だと主張する。「消費者はクリエイティビティを重要視している。広告提供者は従来の枠をどう越えてユーザーインターフェースを付け加えられるか、クリエイティビティを打ち出せるかがポイントになる」

ユーザーがコンテンツにアクセスする上で、より自然な操作感、ナチュラルインターフェースが重要な技術となる。ここで日本では11月20日に発売される Xboxの新インターフェース「Kinect」が紹介された。KinectはXboxに接続し、プレーヤーの動作、ジェスチャー、音声などを認識してゲー ムを操作できるオプション。「Kinectでコントローラーが不要になり、より自然な操作が可能になると、Kinectのもたらす 新しいユーザーインターフェエイスへの期待を述べた。

「なによりも消費者が重要であり、マーケティングは消費者との対話が大事であることを理解しなければいけないだろう。広告表現はクリエイティビティとテクノロジーが一緒になり、実現できるものを目指さなければならない」と締めくくった。



面白かったのが最後に行われた伝ジェスチャーゲーム。パネラーを含めて10人ほどが一列に並び、ジェスチャーを前の人に伝えていくというもの。途中でどんどん動作が変わってくる。伝言ゲームでは客席にいる人は途中経過がわからないけれど、伝ジェス チャーゲームならば盛り上がる。これは広告におけるコミュニケーションを考えさせるゲームなのだという。



・11:00-12:00   Keynote session
革新的デジタルメディア 戦略 消費者が求めるデジタルメディアとは?
Revolutionizing Digital Publishing For Consumer Demands

Whether "traditional" or new school, media companies today are staring down the globalization of digital sphere, and struggle daily with maintaining relevance among their existing consumers, not to mention attracting new audiences. Grappling with the paradigm shift set in motion by user-generated content, social networks and location-based services, they must also find provocative ? and profitable ? ways to partner with the very companies that specialize in the areas that knock them off balance. KC Estenson, senior vice president and general manager of CNN.com, will share how he has infused a renewed spirit of innovation and fearless experimentation into an "old media" brand, all while enhancing the bottom line and maintaining the core attributes the CNN brand stands for.

 Senior Vice President and General Manager,
CNN.com




■ CNNが捉えている時代の変化

■ CNNのデジタルメディア戦略

CNNのデジタルメディア戦略の肝は次の3点にある。

  • 編集部門の拡充
  • ソーシャルメディアの取り込み
  • プラットフォームの活用

競合企業が細分化した今、速報記事だけでは勝負にならない。フィーチャー記事(読み物的な記事)や分析記事といった内製コンテンツを強化するとともに、市 民記者から投稿される動画コンテンツなども強化していく必要がある。そしてそのために編集部門を拡充している。CNNでは市民記者から投稿された動画コン テンツには全て目を通し、チェックを通ったものだけを採用している。

ソーシャルメディアは今や必要不可欠なツールだ。自社のコンテンツをより多くの聴視者に見てもらうに、聴視者同士のソーシャルネットワークを活用する。 CNNはソーシャルメディアを恐れない。フェイスブックコネクトは早速導入した。また、ツイッターなどで聴視者の動向をチェックし、その結果をリアルタイ ムにサイトへ反映させる(コンテンツの配置をリアルタイムに変更する)仕組を採り入れている。

■ iReport、市民記者について

CNNは市民記者からニュースソースの投稿を受け付けるサービス「iReport」を通して、市民記者との信頼関係を築きあげている。現在iReport には、全世界で約60万人の市民記者が登録している。市民記者からはこれまでに50万件以上のニュースが投稿されたが、その全てに目を通した。そして編集 者のチェック(裏取り)に通ったものだけを、サイトやテレビに採用している。

CNNのリポーターが行けないところにも市民記者は居る。テクノロジーの進化により、市民記者も品質の高いコンテンツを作れるようになった。ハイチ地震では市民記者から投稿されたコンテンツ、特に安否情報は役立った。

  • 若者へのアプローチを工夫している
  • 今後はモバイルに力を注ぐ
  • グローバル戦略においてローカルの文化を大切にする